25 de gener 2016

Capítol 8: Anades i tornades

(In English)

Després d’un Nadal més aviat calorós en família he tornat Londres. La ciutat em va rebre freda i plujosa el que va ser una rebuda molt menys agradable que l’últim cop. Tornar a Barcelona durant tant temps va ser agradable, ja feia temps que tenia ganes de passar tant temps que en algun moment pogués dir “Ja n’he tingut prou”. Aquest cop va ser una mica així, em sentia que havia triat el temps exacte entre no cansar-me’n però tenir-ne suficient.


Vaig arribar un divendres a mitjanit i no vaig entrar per la porta de casa fins a quarts de dues del matí. Al matí següent vaig agafar portàtil i telèfon i em vaig posar en contacte amb tota la gent que havia conegut per enviar emails i fer trucades per avisar que era de nou a la ciutat disposada a treballar. També vaig recordar a l’artista Mick Stephenson que si necessitava mans jo m’oferia voluntària. Va resultar que sí que en necessitava, vam estar treballant dues hores dissabte però es va posar a ploure massa i ho vam haver de deixar fins diumenge. Des de diumenge fins a dimecres vam estar treballant sense parar durant hores. I tot això perquè us preguntareu? Doncs perquè estàvem fent una instal·lació per Lumiere Festival London. Durant aquest temps vaig conèixer al seu grup de col·laboradors amb qui hi treballa sovint i amb qui per sort ens aveníem força. Així doncs no em va importar treballar fins tard amb ells després de classe. (Les fotos de la nostra instal·lació són les dues fotos amb les ampolles)

(Les fotos de la nostra instal·lació són les dues fotos amb les ampolles)


Però el festival es va acabar i jo em vaig trobar amb massa temps lliure i poca feina. Vaig aconseguir tenir dues entrevistes de feina que van anar força bé per treballar de tècnic en dos teatres diferents. Però encara no hi ha espectacles el que em fa pensar que potser no treballaré fins abans de marxar.


Seguim amb les classes que ja queda poc perquè s’acabin i comencen les presentacions i els treballs típics de final de curs/semestre. Suposo que si estàs llegint això serà que t’interessa el que faig amb la meva vida i per tant potser hauria de mencionar que ja he trobat quina és la meva pràctica com Il·lumadora; vull trobar la manera de crear una il·luminació que arribi a l’audiència molt més enllà d’establir un lloc en el temps. Vull trobar la manera de fer arribar la intenció de l’obra i el missatge subliminal que acompanya qualsevol obra.  Per fer això estic llegint sobre l’antropologia de perfomance, per entendre la part social, col·lectiva, psicològica de la posada en escena. Després entraré en la història de la il·luminació perquè no és un disseny que hagi existit sempre. És un dels arts que ha estat més influenciat i acompanyat per la tecnologia i també molt determinat, així que ha canviat molt la vida i el concepte dels artistes il·luminadors al llarg del temps. Finalment vull tornar a la base de la teoria. Tornar als fonaments i entendre el perquè d’algunes coses. Evidentment quan t’ensenyen a dissenyar llums t’expliquen coses bàsiques i el que en diuen teoria del color per exemple, però si vull anar més enllà de la posada en escena i arribar a l’audiència haig de començar per la teoria i desenvolupar més enllà del que ensenyen.

I aquestes últimes setmanes cal preparar-se per l’Erasmus, que complica moltes coses però és una experiència més així que intentaré prendre-m’ho en positiu. I després al tornar tindré tot el temps del món per treballar. A l’agost tinc plans amb una amiga d’anar d’excursió per Europa així que si llegeixes això i tens casa fora de Catalunya hauríem de parlar ;)

Dimarts és el meu aniversari i per primer cop des que tenia 12 anys no he planejat res.

1 comentaris:

jbjbjb ha dit...

Molt interessant el teu projecte de recerca!

Publica un comentari a l'entrada