07 de setembre 2011

Especial Piers

Fa uns dies, vaig tenir una petició:
Descriure un recorregut i posar fotos cada 5 min. Bé tant sovint no ha pogut ser però ho he intentat més o menys...
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=ca&oe=UTF8&msa=0&msid=200286282515087120392.0004ac4af1a5cb01acb44



Era la tarda ja avançada, m'havia distret explicant històries i ara havia de marxar corrents. Sempre esperant que tothom dormís...
Vaig agafar el BART, el tren que agafava cada dia per anar a la universitat però aquest cop anava més lluny, a Embarcadero, com havia fet sovint 5 anys enrere. Aquest cop però el viatge es feia llarg. Vaig mirar el mapa, "On soc? Ah si, ja ho recordo" El mapa mostrava la línia F ja recordava que l'havia agafat algun cop aquells tramvies antics per arribar a Pier 39. Així que amb la càmera en mà em vaig dirigir cap els molls.
Vaig buscar el sol, era bastant baix però al girar el cap vaig veure el Bank of America entre aquells grans edificis. Més endavant s'obria una plaça amb l'emblemàtic edifici del Port de San Francisco. Sentia gent cridant i al mig de la plaça vaig veure gent que es tirava feliç per la tirolina. A la dreta em quedava el pont d'Okland al qual la gent coneix com a BayBridge. Creuant el Port de San Francisco a l'altre banda vaig veure un moll i a la dreta les magnífiques vistes del pont i la ciutat que brillava. Les gavines descansaven tranquil·les a les baranes que ens impedien caure al mar i un grup de gent seia al sol.
Però des d'allà no podia veure el Golden Gate Bridge, vaig mirar l'hora i vaig entendre que havia de corre si volia arribar a tenir sol. I va començar la meva carrera contra rellotge. Perquè era inevitable no servia de res corre si em perdia tots els paisatges d'entre mig. Com els velers que sempre naveguen per la badia, les flors, els ocells... Havia d'arribar com a mínim al Pier 39, allà on els lleons marins reposaven a l'ombre sota el far. On també es veia Alcatraz, i amb sort arribaria a poder fer alguna foto del Golden Gate, la imatge que vaig aconseguir vaig pensar que podria haver-se fet durant al segona guerra mundial el sol s'hagués post de la mateixa manera, m'imagino.
I després ho havia de seguir intentant, no era prou a prop, potser encara em quedaven uns minuts! Però al arribar a l'alçada del Museu Marítim, em va arribar el vent fred. El cel s'estava omplin de núvols: la boira, mala sort havia fet tard. De manera que em vaig aturar a fer fotos aquells magnífics vaixells. Allà havia passat un dels dies que més recordo de San Francisco de feia 5 anys. Potser perquè és no vaig fer més fotos, on vaig fer la primera foto de mi mateixa voluntàriament... I Alcatraz quedava just darrera, ho tenia tot. Al girar-me vaig comprovar que la boira entrava a la ciutat. No hi havia res a fer. Bé res no, quedava un vídeo que només podia fer el mòbil i esperar que trobés alguna manera de penjar-ho a la web (no vaig poder). Així que mig congelada i amb el vídeo a la butxaca vaig decidir tornar cap al centre. Vaig caminar entre els carrers del que era Little Italy fins que ja no vaig poder més i vaig agafar un autobús a Stockholm fins al centre. Vaig passar per Union Square per si hi havia algo que mereixés una foto i allí vaig trobar un cartell de The Cheesecake  Factory (si no sabeu de què va mireu The Big Bang Theory). Finalment vaig acabar el meu recorregut menjant una pizza amb 4 formatges "ambsense" tomàquet. I de nou cap a casa. Havia estat un bon dia.

----
N.A. Com sempre els comentaris son benvinguts i apreciats. Aquest ha sigut un especial i en tinc més de pensats de fer així, de manera que m'aniria bé saber si us agraden o no. Si no voleu deixar un comentari simplement feu clic a la "estupendu". Gràcies

5 comentaris:

mhernandezpib ha dit...

Això està molt bé i hi ha algunes fotos molt maques; ara, t'he de dir que m'ha costat saber què era una "gabina" i que en vermell tampoc no es llegeix gaire bé...

Josep-Lluís ha dit...

m'ha agradat molt l'especial; però aquesta vegada les imatges no surten al text com en altres entrades del blog; surten enllaços en vermell, a unes fotografies estupendes;
gràcies,

(els llaons marins són uns animals o unes barques?)

Pere J Mitjans ha dit...

Ja sabia que Frisco és molt bonic. El meu proper viatge a Amèrica serà allà. Segueix explicant-nos coses. Gràcies

Isa ha dit...

Un dia molt agitat!!!
Molt bé les fotos amb el text.

Anònim ha dit...

*Berta, i on és l'autofoto?! No oblidis v/belles tradicions... :) (Així amb fotos és molt millor!)*

Publica un comentari a l'entrada