29 d’agost 2011

Capitol 5: Primeres classes


Era dilluns, i havia de começar les classes aviat, aviat sí, però no tant com voldria. Tenia temps i ja tenia tot gairabé preprat per dimecres, m'havia passat tota una setmana anant a reunions i deixant que m'expliquessin tot el que necessitava o creien que hauria de saber. Estava preparada.


Pero dilluns va ser un dia de bogada. Vaig rentar per primera vegada les meves apreciades semarretes en aquelles rentadores enormes, que feien música quan havien acabat el cicle. Eren de corea i desntonaven una mica amb l'ambient dels anys 50 que tenia la resta d'electrodomestics de la casa, però anàven a conjunt amb el rentaplats. Com tota peça d'última tecnologia, tenia mil opcions per poder rentar la roba. No sé a qui se li va ocòrre un dia que a la gent li agradava triar, la majoria de gent que jo conec no ens agrada triar, i menys en temes que no coneixem com les rentadores. Però aquella rentadora i secadora eren tot un mòn. Tenien opcions pre establertes, possiblitat de crear programes nous, d'ajustar-ne els ja determinats... Però tot i el meu patiment i inseguretat a l'hora de decidir que volia (havia de triar fins i tot a quin volum volia sentir les alarmes...) al final el resultat va ser positiu. Vaig poder rentar tota la roba que necessitava junta sense cap desgràcia, i assecar la majoria. Algunes peces portaven a la etiqueta un missatge que desaconcellava l'ús de la secadora, així que vaig haver d'improvitzar un estenador (perquè el meu tiet encara no ha entés quina utlitat podria tenir) per tot el lavabo, habitació i rebador/sabreig.

Però aquesta va ser la gran aventura de dilluns, després a la nit vaig trobar una aranya enfliant-se per la paret just al costat del meu cap. La vaig ficar en un taper i la vaig llançar al jardí amb l'esperança de no tronar-nos a veure mai més.
Dimarts no tenia gaire planejat excepte anar al taller de bicis per la tarda. M'havien explicat que hi havia un lloc a Mission on podies donar el teu temps a canvi de peces per poder muntar la teva propia bici. Al principi no estava molt segura de què es tractava així que vaig anar-hi dora per poder investigar. Vaig arribar a dos quarts de sis i em van dir que fins a les sis no obririen. Un home va cridar "Si vens a fer voluntariat, ets la número 1!" vaig donar les gràcies i vaig anar a un bar del costat a veure una mica de té fred  mentre esperava que passés la mitja hora. Quan hi vaig tornar hi havia una pila de gent esperant a la porta, i al llarg de la tarda vaig anar entenent el que se suposava que estava fent. Havia de donar 6h per poder ser membre, 6h més per tenir el dret a buscar peces, i després depenent de cada peça tindria un preu o altre en hores. Les feines com a voluntària eren bàries, podia ajudar la gent que anava allà arreglar-se la seva bici, podia recollir les coses que es deixaven per allà, classificar peces, etc. Però vaig acabar asseguda al terra amb una noia que els seus pares eren de mèxic que també feia de voluntaria i un senyor que ens explicava les mil maravelles de la bici. Jo a diferència de la noia de mèxic ja sabia moltes coses de com funcionava una bici, però en vaig apendre moltes més i sobretot com es deien les peces en anglés!
Vaig fer les 3h que podia fer aquell dia i vaig ajudar a recollir al final. Era tard així que vaig comprar una hamburguesa i vaig sopar al Bart de camí a casa. L'endemà començaven les classes...
Res em podia haver preparat pel primer dia de classe. No és que fos difícil, al contrari, no vam fer res a cap classe.
El dia va començar amb una classe de mates a la que vaig fer 20 min tard, la cosa pintava bé ja des de bon principi...Ens van donar un full on explicava el llibre que necessitariem, com funcionava el curs, dates de exàmen, horaris d'oficina de la professora i tot el que necessitèssim saber. Vam comentar com aniria el curs i ens va ensanyar com funcionava la part online. Després tenia una hora lliure que em vaig trobar amb l'amiga japonesa del primer dia d'orientació, vam estar parlant un rato de les noves impressions, encara que jo no en podia dir gaire res...A les 11 tenia Antropologia, em vaig trobar amb una noia que havia conegut a orientació, una amiga seva i em va presentar a una francesa que aniria amb nosaltres a antropologia i amb qui vaig estar parlant un rato després  la classe. La classe en si va ser el mateix que la de mates...Quan se va acabar l'hora vaig haver de corre cap a música que tenia en 10 min i no sabia quina classe era, però vaig arribar amb temps de sobre. La classe de música va ser diferent. Ens va explicar una mica com funcionaria tot però una mica per sobre, ens va donar la resposta a una pregunta secreta de la part online i vam fer un escalfament de veu. Vaig poder sortir d'hora. Després tenia història. I quina sorpresa quan em vaig trobar a la francesa allà un altre cop! I també uns japonesos que havia conegut la setmana anterior. El professor va decidir que havia de passar llista i erem una pila de persones en aquella aula, tots internacionals...La resta va ser igual que mates i antropologia excepte que no hi havia part online. Havent acabat la francesa em va presentar la seva amiga italiana, de prop de Venècia, i vam estar parlant un rato. Llavors vaig anar a dinar amb una altra gent. Finalment vaig acabar el dia amb anglès que com que era 1h i mitja de classe la professora va tenir temps de fer-nos treballar i tot. Ens vam coneixer una mica entre tots i com era una classe bastant petit va ser fàcil.
Dijous va ser un dia molt tranquil, la única cosa mencionable va ser quan a les 6 el meu tiet em va convidar a veure uns titelles de Bali al Museu d'Art Aisàtic. Va ser molt interessant i divertit. Era increible com un sol home podia fer tots aquells personatges, i moure'ls com ho feia i fer riure i picar de peus a la fusta per portar la percussió a la vegada!
Divendres vam tornar a tenir classe i aquest cop si que en vam fer de debó. Mates va ser una mica frustrant perquè no entenia els anunciats, i no és que no ho sapigués fer, si no que no entenia el que m'estaven demanant. A més vaig descobrir que anàva amb un dels que estava amb mi a anglés... Després d'antropologia per això no tenia música i a història vaig sere amb la francesa que em comentava que volia canviar de classe de mates que era molt difícil i tenia els mateixos problemes que jo, quan vam acabar em va dir que volia anar a la biblioteca i a la students office a fer coses i com que jo també hi havia d'anar i divendres no tenia anglés la vaig acompanyar. Després vaig anar al centre comercial del costat del campus per veure si trobava pasta de dents. No vaig tenir sort i finalment la vaig poder compar a Millbrae on vaig poder anar amb la bici que em va deixar le meu tiet.
Dissabte pretenia anar per la tarda a fer fotos de la ciutat.  Però em vaig entretenir primer parlant amb gent de Barcelona i altres llocs.Havia estat bé perquè tothom havia descobert la webcam i vaig poder fer videoconferències gairebé amb tothom. Després em vaig dedicar a fer la feina de la universitat. Així que ho vaig postposar per diumenge a la tarda.

TBC


N.A. Encara treballo pel colors dels comentaris, però això no vol dir que no els llegeixi, tinc altres maneres, i m'encanta rebre'ls! 
Estic pendent d'una sorpresa per dimecres, a petició del públic, espero poder-ho fer a temps. 
Gràcies per llegir!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Estic plenament d'acord amb tu en el tema de les rentadores i altres electrodomèstics que en saben més que jo... Haurem de fer-hi alguna cosa...
mare

marta ha dit...

Em fas una enveja!!! quina vida !!! aii si pogues tornar enrera!! aixo si amb l'emma!!!jijiji

Publica un comentari a l'entrada